Justitie verhoogt eis voor doodslag schipper | Schuttevaer.nl

2022-05-27 18:10:41 By : Mr. Jim Tsang

De 56-jarige Albert Bieleveld heeft volgens officier van justitie G. van der Hofstede met het volle verstand Ronald van Pelt vorig jaar 9 september tijdens een (zakelijke) ruzie in een timmerloods op het Kanaaleiland in Sluiskil met een houten hamer doodgeslagen. De volledige toerekeningsvatbaarheid was voor de officier aanleiding om zijn eis voor doodslag te verzwaren tot negen jaar gevangenisstraf.

Aanvankelijk nam de officier de bevindingen van de psychiater en de psycholoog over dat de 56-jarige Sluiskillenaar de doodslag op de duwbootschipper niet helemaal kon worden toegerekend en eiste zes jaar celstraf. De nadere rapportage van de gedragsdeskundigen bracht Van der Hofstede vorige week donderdag op de rechtbank in Middelburg aan het twijfelen. ‘Het roept alleen maar meer vragen op. De psychiater en de psycholoog verklaren dat een dissociatieve stoornis, waarbij verdachte nog wel wist dat hij de hamer pakte, maar bij het slaan het bewustzijn heeft verloren, de meest waarschijnlijke diagnose is. De psychiater sluit echter niet uit dat verdachte herinneringen aan het slaan heeft en achteraf sprake kan zijn van een verdringing van de feiten. De psycholoog baseert zijn diagnose op de persoon van verdachte, die geen raad meer zou hebben geweten met zijn opgekropte woede en toen de hamer heeft gepakt.’

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

De dood van de heer Pelt is nooit helaas ernstig helaas te niet te doen. Maar ik heb mijn broer gezien Hij is samen met Jan Pelt gestorven, Ik wil aan de zus van Jan Pelt uit naam van mijn ouders vergeving vragen, als het in mijn vermogen lag zou ik hem het leven teruggeven. Jezus hing samen met een misdadiger aan het kruis Hij heeft het oordeel, Ik heb boetedoening gedaan voor mijn broer en doe dat nog steeds. Het spijt mij Het spijt mij oprecht lieve familie Pelt.

Ronald was die bewuste weekend toch alleen met een pijpfitter/lasser aan boord geweest wie was hij, al die verhalen. Waarom is zijn verhaal nooit naar buiten gebracht hij was toch ook bij die besprekingen gehaald toen het zo fout ging. Ronald ik draai nog een zware? Martin

wat hier gebeurd is is gewoon te gek voor eerst wordt deze beste man van het leven beroofd en vervolgens word ook de gps nog gestolen dit is te gek voor woorde toen ik hoorde dat er ook nog aan de motor was gekloot draaide bij mij de stoppen door ik lees dit allemaal zo terug de tranen springen weer in me ogen ik moet er niet achterkomen wie hier de dader van is want ik ben nog steeds varende dit gaat me te ver!! dit heefd ronald niet verdient. mike

1 bij het demonteren van de roef is in eerste instantie de elektriciteit doorgesneden en veschillende dingen beschadigd aan de motor Ronald heeft Bieleveld daar op gewezen en dit uit eigen zak moeten betalen dit moest nog berekend worden na het tweede incident door bieleveld Bij het plaatsen van de roef werd de elktrisch voedings kabel naar de stuurhut doorgesneden dit opnieuw voor rekening van Ronald toen na het plaatsen bleek dat er geen verstevigingen in de roefvloer te zitten hetgeen de oorzaak was dat de flexiblele steunen dus een bult in de vloer veroorzaakt een constructie fout dus toen de roef nog eens vastgelast aan de het huis van de hef pilaar van de stuurhut dus een trilling gaat veroorzaken in het roef gedeelte en verzwakking van alles . Bieleveld zou een goedkeuring voor de roef van SI moeten hebben gehad volgens Ronald was dit aangevraagd bij deze instantie wie maakt de fout BIELEVELD toch die is toch op de hoogte van de regels en dan niet zeuren maar ook toegeven dat deze firma niet capabel is en was om dit werk uit te voeren

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Rederij Hollebeke uit Oostende maakt een doorstart in de visserij na de scheepsramp met de kotter O-13 Morgenster, die 7 ...

‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt.’ Aan dit legendarische citaat van Johan Cruijff zullen veel mensen denken bij ...

De stembussen zijn open! Drie genomineerden voor de Maritime Innovation Platform Award zijn al gekozen door een vakjury, ...

Een van de hoogtepunten op het Maritime Innovation Platform op 9 juni aanstaande in Dordrecht, is de uitreiking van de Ma...

B&B Crew Management biedt zeevarenden via een training de kans zich om te scholen naar de binnenvaart. Het is de derd...

De stremming van de Sint Servaasbrug over de Maas in Maastricht voor scheepvaart hoger dan vijf meter is opgeheven. De br...

Meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief.

© 2022 ProMedia alle rechten voorbehouden

De 56-jarige Albert Bieleveld heeft volgens officier van justitie G. van der Hofstede met het volle verstand Ronald van Pelt vorig jaar 9 september tijdens een (zakelijke) ruzie in een timmerloods op het Kanaaleiland in Sluiskil met een houten hamer doodgeslagen. De volledige toerekeningsvatbaarheid was voor de officier aanleiding om zijn eis voor doodslag te verzwaren tot negen jaar gevangenisstraf.

Aanvankelijk nam de officier de bevindingen van de psychiater en de psycholoog over dat de 56-jarige Sluiskillenaar de doodslag op de duwbootschipper niet helemaal kon worden toegerekend en eiste zes jaar celstraf. De nadere rapportage van de gedragsdeskundigen bracht Van der Hofstede vorige week donderdag op de rechtbank in Middelburg aan het twijfelen. ‘Het roept alleen maar meer vragen op. De psychiater en de psycholoog verklaren dat een dissociatieve stoornis, waarbij verdachte nog wel wist dat hij de hamer pakte, maar bij het slaan het bewustzijn heeft verloren, de meest waarschijnlijke diagnose is. De psychiater sluit echter niet uit dat verdachte herinneringen aan het slaan heeft en achteraf sprake kan zijn van een verdringing van de feiten. De psycholoog baseert zijn diagnose op de persoon van verdachte, die geen raad meer zou hebben geweten met zijn opgekropte woede en toen de hamer heeft gepakt.’

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

De dood van de heer Pelt is nooit helaas ernstig helaas te niet te doen. Maar ik heb mijn broer gezien Hij is samen met Jan Pelt gestorven, Ik wil aan de zus van Jan Pelt uit naam van mijn ouders vergeving vragen, als het in mijn vermogen lag zou ik hem het leven teruggeven. Jezus hing samen met een misdadiger aan het kruis Hij heeft het oordeel, Ik heb boetedoening gedaan voor mijn broer en doe dat nog steeds. Het spijt mij Het spijt mij oprecht lieve familie Pelt.

Ronald was die bewuste weekend toch alleen met een pijpfitter/lasser aan boord geweest wie was hij, al die verhalen. Waarom is zijn verhaal nooit naar buiten gebracht hij was toch ook bij die besprekingen gehaald toen het zo fout ging. Ronald ik draai nog een zware? Martin

wat hier gebeurd is is gewoon te gek voor eerst wordt deze beste man van het leven beroofd en vervolgens word ook de gps nog gestolen dit is te gek voor woorde toen ik hoorde dat er ook nog aan de motor was gekloot draaide bij mij de stoppen door ik lees dit allemaal zo terug de tranen springen weer in me ogen ik moet er niet achterkomen wie hier de dader van is want ik ben nog steeds varende dit gaat me te ver!! dit heefd ronald niet verdient. mike

1 bij het demonteren van de roef is in eerste instantie de elektriciteit doorgesneden en veschillende dingen beschadigd aan de motor Ronald heeft Bieleveld daar op gewezen en dit uit eigen zak moeten betalen dit moest nog berekend worden na het tweede incident door bieleveld Bij het plaatsen van de roef werd de elktrisch voedings kabel naar de stuurhut doorgesneden dit opnieuw voor rekening van Ronald toen na het plaatsen bleek dat er geen verstevigingen in de roefvloer te zitten hetgeen de oorzaak was dat de flexiblele steunen dus een bult in de vloer veroorzaakt een constructie fout dus toen de roef nog eens vastgelast aan de het huis van de hef pilaar van de stuurhut dus een trilling gaat veroorzaken in het roef gedeelte en verzwakking van alles . Bieleveld zou een goedkeuring voor de roef van SI moeten hebben gehad volgens Ronald was dit aangevraagd bij deze instantie wie maakt de fout BIELEVELD toch die is toch op de hoogte van de regels en dan niet zeuren maar ook toegeven dat deze firma niet capabel is en was om dit werk uit te voeren

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Op het Eemmeer ter hoogte van Spakenburg is vrijdagmiddag een skûtsje omgeslagen bij een zeilwedstrijd. Alle zestien opva...

Medewerkers op het kantoor van Wagenborg in Delfzijl ontdekten in de eerste meidagen van 1945 waar hun in de oorlog door ...

Bij een ongeluk op een charterschip zijn vrijdagmorgen een dode en een zwaargewonde gevallen. Zeilschip Wilhelmina was ne...

Nu ik meer gelegenheid en tijd heb, doordat ik niet meer actief deelneem aan de maritieme industrie… (hier word ik onderb...

De Hydrotug, de eerste door waterstof aangedreven sleepboot voor Port Antwerp-Bruges, heeft water onder de kiel. Nu nog w...

Luchtverdedigings- en commandofregat Zr. Ms. De Zeven Provinciën heeft de afgelopen maand zo’n 4.000 liter smeerolie verl...

Meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief.

© 2022 ProMedia alle rechten voorbehouden